My Blog List

Friday 18 January 2013

assalammualaikummmmmm!!!!!!!!!! today is 18 January 2013...even da lme belalu tp still nk wish HAPPY NEW YEAR.!! emmm smoga taun baru ni memberi seribu rahmat kepada kita semua...AMIN.... ;D..so, for d first entry untuk tahun baru ni aku nk story pasal majlis pertunangan aku..da lame da lpas tp bru ade masa nk update kt blog ni ha... ALHAMDULILLAH aku sudah selamat bertunang dengan pilihan hati saya...Muhammad Shazrin Sohani pada 1/12/12....ALHAMDULILLAH majlis berjalan dengan lancar....walaupun tak besar mana pun majlis 2 tp aku sangat2 berpuas hati sebab semuanya aku buat dgn duit aku sendiri & my fiancee..tp preparation 2 aku wat last2 min jugak la....At first family aku nk masak sndiri je..tp last2 min mak aku x sehat sgt..akak2 aku sebok kerja so xpe aku decide amek catering je...so jmputan yg dijemput dlm 100 org je mula2nye...tp dah nk2 dkt date tunang 2 bile kire2 balik jmputan nk dkt 200 0rang..naseb baik catering boleh tambah lg...klu x x cukup wooo...hehhehehhee..so after setle part catering aku sebokla carik canopy kat mudah...search2 then tbe2 aku nmpk harga canopy yg agk murahh...aku pn ape lg kol n trus book untuk 2 canopy arabian...legaaaaaaaa!! then after that pelamin..at 1st mmg aku n kakak2 aku nk wt sndiri pelamin...tp bile kire2 balik wat sndiri lg mahal dr sewa...yela byk brg nk beli...so pas discuss ktorg pn sewa la pelamin...cmne aku jmp pelamin 2??? HAHAHAHAHHA!! tym keje kt ofis aku search la kt facebokk...tgk 1st tym trus bekenan..harga pn berpatutan then aku trus call n deal!! Baju???? HAHHAHAHAHAHAH!! pening gak pk sal baju ni mula2...haihhhh aku x taw nk pkai bju cmne??? tp tema da tawla ...mmg aku decide nk pink puteh ala2 suci n ayu g2....llalalallaalalalla ;D akak aku yg ke3 ajak aku g crik baju kt jalan TAR... so ktorg pn g la pusing2 jalan TAR 2 80x tp x jmp yang bekenan di hati....haih tp last ktorg round 2 mmg da letih gile aku jmp satu gaun ni ...ala2 jubah r mmg cantek harga pn ok la....aku pn trusla beli....lega rasenye!!!da settle... ;D ......TAPI!!!!!!!!!bile sampai umah aku try pakai.... ;( ....alamak x cantek!!!! haih...tym 2 aku ckp pakai je..biola x cantek pn...beli mahal kot....trus xde mud nk tunang...hmmmmmmmmmmmmmm!!! tp lpas 2 aku ngn along n angah aku g la jln2 kt SACC Mall kat shah alam..tbe2 nmpk 1 bju kurung moden wane puteh ala2 songket kt butik QASEH..!! mmg cantek la!! ktorg be3 mmg bekenan la..akak2 aku nk beli mmg x muatla..sbb saiz SS!!! HAHAHHAHAHAH!! so aku je la yg muat, then along ckp if pkai tym betunang ni mmg cantek ni.! tgk harga...???alamak mahalnye!! then along ckp xpe die byr half...emmmmmm cm menarik je...tp tym 2 aku pk2 gak...nk beli ke x...tbe2 tokey kdai 2 ckp bju 2 1 je dlm m'sia sbb mmg baju dlm kdai 2 wat 1 je utk 1 design...aku pn setuju then aku beli..!tp baju 2 kosong jela ngn ade silver ckit2 la then angah aku offer nk jahit bunga2 pink kt baju 2...bile da siap jahit baju 2 ngn bunga pink mmg cantek!!!marvellous!!!lepas 2 hantran?????? HAHAHAHHAHA...aku ni agak lucky gak r akak de aku ni mmg pndai bab2 ngubah hantaran ni...so aku pn ckp ngn die la suh dia buat..so aku pn belila brg2 hantaran..aku bg 7 hantaran...towel, set perfume, sejadah, buah, kek ,coklat & tepak sirih. So every weekend aku dtg r umah kak de aku wat hantaran sama2!!! dulang hantaran mmg ktorg xde...dulu ade tp kat kampung...ntah jd ape ntah dah skrg ni aku pn x taw...so aku pn google la tgk2 kot2 ade org sewa hantaran n at las aku jmp!!! akak 2 pn nama aja tnggal kat klang..aku sewa kat die la...settle! n d last 1 is make up??? aku mmg x ksh shgt pasal make up ni sbb angah aku mmg mak andam...so, dia jela yg make up aku...n i love it!!ALHAMDULILLAH....! so memandangkan aku betunang ari sabtu, ari jumaat 2 mmg busy gile la...tym 2 la bru nk amek baju kt dobi, bru nk g cri buah ngn coklat, g amek mimi la g amek kak de la...sampai umah da malam...sampai2 je sdara mara dah penoh kt umah...serabot gak r..aku pn besih2 kan umah, vakum semua sbb jap g ju nk dtg pasang pelamin...mmg busy la, tym 2 plak canopy smpai nk pasang...aku g settlekan org psang canopy then baru setle pelamin...stle everythng pkul 3 pg...arghhhh letih!!!! so esok pagi pkul 5 da bgn...kmas2 kat bawah kmas dapo semua..tlg mak aku masak sarapan sapu2 luar...then aku besiap2...about 10.30 angah make up kan aku...sbb kul 12 lelaki smpai.so setle smua tbe2 pihak llaki smpai.tym 2 nervous gile!!!!!!!!!! rase malu pn ade gak....then that tym Bell pn sampai..!!! HAPPY SGT2 SBB DIE DTG...siap bg kek lg!!! hehheheheheh...bile dorg panggil aku, aku pn trunla trus dok atas pelamin...haih malu btol tym 2..semua org tgk...so settle sarung cincin tngkap gambar tbe2 nmpak aty plak dtg...da lme ckit aku pn da kuar kat khemah brula ade kwn2 yg lain dtg..zai elis elin ngn dayah...after that majlis pn selesai...ALHAMDULILLAH.... now da 1 bulan stgh aku jd tunangan org.


so total semua aku buat majlis 2.........

bju: RM500

hantaran : RM 300

canopy (2) : RM500

catering (1 x RM10):RM 1800

mini pelamin: RM300


semuanya bejalan dgn lancar n thank to all yg datang n membantu...doakan kami selamat ke jinjang pelamin...bile ye????????tunggu...........HEHEHHEHEHE ;D


Jom tgk gambar2 yg ade tym tunang.... 

No comments:

Post a Comment